Żywica ULTEM™ 9085 jest klasy lotniczej i posiada udokumentowaną identyfikowalność, która umożliwia certyfikację wydrukowanych części do lotu.
W ciągu ostatniej dekady innowatorzy z branży obronnej przenieśli drukowanie 3D poza sferę prototypowania w kierunku zaawansowanych narzędzi i zastosowań produkcyjnych. Każde wstrzymanie produkcji stanowi trudne i często kosztowne wyzwanie. Jednak dzięki zastosowaniu produkcji przyrostowej jesteśmy w stanie zminimalizować wymianę narzędzi, poprawić reakcję na potrzeby produkcyjne inżynierów i stworzyć bardziej innowacyjne rozwiązania narzędziowe.
Zobacz jak wojskowy dron z drukarki 3D osiąga prędkość 110 km/h i pułap 500 m >
Oszczędzaj czas i pieniądze.
Możesz wykonać potrzebne części
w ciągu kilku do kilkunastu godzin,
omijając koszty dostawy i wytworzenia
elementu konwencjonalnymi metodami.
Optymalizuj procesy produkcyjne dzięki
wytwarzaniu niestandardowych
części i narzędzi zgodnie
z aktualnymi potrzebami.
Ulepszaj projekty na podstawie
fizycznego obiektu, który został
przetestowany funkcjonalnie.
Żywica ULTEM™ 9085 jest klasy lotniczej i posiada udokumentowaną identyfikowalność, która umożliwia certyfikację wydrukowanych części do lotu.
Zakup odpowiednich narzędzi jest kosztowny, a w przypadku dedykowanych urządzeń wręcz niemożliwy. Potrzeba wykonania odpowiednich części w tradycyjny sposób w kilku procesach wymaga czasu i generuje wysokie koszty. Druk 3D eliminuje niepotrzebne operacje i sprowadza je do jednego procesu.
Korzystając z technologii addytywnych jesteśmy w stanie wykonać narzędzia, które będą zarówno lekkie, jak i wytrzymałe. Jest to innowacja w procesie wytwarzania. Oprzyrządowanie wydrukowane w 3D może dorównywać wytrzymałością narzędziom wykonanym z metalu przy jednoczesnej redukcji wagi.
Marshall Aerospace and Defence Group z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest jedną z największych prywatnych firm z branży lotniczej i obronnej, która dostarcza innowacyjne rozwiązania w powietrzu, na lądzie i na morzu. Marshall specjalizuje się w przebudowie i modyfikacji samolotów wojskowych, cywilnych i biznesowych, a także w inżynierii pojazdów obronnych i produkcji schronów.
„W Land Systems musimy tworzyć prototypy niezwykle złożonych części, bez konieczności uciekania się do skomplikowanej maszyny”, wyjaśnia Stuart Dean, kierownik ds. projektowania w Marshall Land Systems. „Posiadając F370 we własnym zakresie, mamy łatwy w obsłudze system, który zapewnia niezawodne wyniki w całym procesie prototypowania. Wcześniej musieliśmy zlecać na zewnątrz nasze wymagania dotyczące prototypowania, co powodowało wąskie gardło w produktywności”.
Czytaj dalejZanim zdecydowaliśmy się na kosztowną obróbkę aluminium, użyliśmy Stratasys Fortus 450mc do wydrukowania prototypu z materiału ASA. Umożliwiło nam to stworzenie dokładnego działającego prototypu złożonego komponentu, który mogliśmy następnie zademonstrować. Wydrukowany kanał doprowadził do znacznej redukcji kosztów w porównaniu z obróbką części z aluminium, a także do 63-procentowego zmniejszenia masy całkowitej.
– Chris Botting, inżynier ds. materiałów, procesów i produkcji dodatków w Marshall Aerospace and Defense Group
Dowiedz się więcej o zastosowaniach druku 3D w branży obronnej. Sprawdź, jak inne firmy wykorzystują drukowanie 3D w sektorze bezpieczeńśtwa.
Na podany adres e-mail została
wysłana wiadomość