fbpx
shop-icon

Druk 3D w lotnictwie

Zastosowania drukarek 3D w lotnictwie

Technologia druku 3D oferuje zaawansowane materiały spełniające rygorystyczne wymagania przemysłu lotniczego. Lekkie części z tworzyw mogą z powodzeniem zastępować elementy metalowe, nie ustępując pod względem wytrzymałości. Technologie przyrostowe to także doskonały sposób szybkiej weryfikacji projektu lub wykonania narzędzi produkcyjnych, pomiarowych itp.

Aero-print

Korzystaj z zalet wdrożenia drukarki 3D

Finance

Oszczędzaj czas i pieniądze.
Możesz wykonać potrzebne części
w ciągu kilku do kilkunastu godzin,
omijając koszty dostawy i wytworzenia
elementu konwencjonalnymi metodami.

Production

Optymalizuj procesy produkcyjne dzięki
wytwarzaniu niestandardowych
części i narzędzi zgodnie
z aktualnymi potrzebami.

Upgrade

Ulepszaj projekty na podstawie
fizycznego obiektu, który został
przetestowany funkcjonalnie.

Systemy druku 3D stworzone dla lotnictwa

aero big

Wybrane aplikacje druku 3D w lotnictwie

default-aero
  • Prototypowanie funkcjonalne

    Szeroki wybór materiałów o różnych właściwościach (sztywne, o wysokiej udarności, elastyczne, przezroczyste itd.) pozwala wytwarzać prototypy nie tylko wyglądające jak gotowy obiekt, ale także posiadające jego właściwości fizyczne.

    aero1
  • Oprzyrządowanie produkcyjne

    Narzędzia i przyrządy potrzebne do konkretnych zadań mogą być wykonywane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dedykowane oprzyrządowanie ułatwia i przyspiesza pracę mechaników.

    aero2
  • Lekkie i wytrzymałe części

    Zaawansowane materiały przeznaczone dla lotnictwa, z certyfikatami niepalności (Ultem 1010) lub z domieszką włókna szklanego (FDM Nylon 12 CF) pozwalają dostarczać części montowane bezpośrednio w samolotach i śmigłowcach.

    aero3

Przykłady zastosowania (Case Study)

 

Kelly Manufacturing Company (KMC) produkuje na drukarkach 3D elementy urządzeń pomiarowych

Firma jest jednym z największych producentów urządzeń pomiarowych dla lotnictwa, takich jak żyroskopy, wskaźniki skrętu, tachometry, wskaźniki silnika czy falowniki napięcia. Na drukarkach 3D wykonano obudowy cewki zasilającej pracę wskaźnika skrętu. Do seryjnej produkcji użyto materiału Ultem 9085 o odporności temperaturowej do 160 °C i certyfikacji FST (płomień – dym – toksyczność). W jednym cyklu drukarki Stratasys F900 może powstać do 500 sztuk obudów z zachowaniem precyzyjnej dokładności wymiarowej.

Zalety:

  • Nieporównywalna alternatywa
    dla odlewów uretanowych
  • Skrócenie czasu dostawy z 6 tygodni do 3 dni
  • Redukcja kosztów o 5% na sztuce
  • Oszczędność czasu o 93%
case

Czas realizacji dla 500 jednostek został skrócony do trzech dni. W świecie lotniczym to naprawdę szybko dla produkcji certyfikowanych części.

— Justin Kelly / Kelly Manufacturing Company

Czytaj dalej
AIRSPACE-elementy

Materiały do pobrania

Dowiedz się więcej o zastosowaniach druku 3D w lotnictwie. Sprawdź, jak inne firmy wykorzystują drukowanie 3D do optymalizacji procesów produkcyjnych. Pobierz za darmo:

Produkcja na żądanie: narzędzia i prototypy w przemyśle lotniczym

Pobierz PDF

 

Seryjna produkcja obudów urządzeń elektronicznych montowanych w samolotach

Pobierz PDF

 

W jakich branżach wykorzystuje się druk 3D?