Szeroki wybór materiałów o różnych właściwościach (sztywne, o wysokiej udarności, elastyczne, przezroczyste itd.) pozwala wytwarzać prototypy nie tylko wyglądające jak gotowy obiekt, ale także posiadające jego właściwości fizyczne.
Technologia druku 3D oferuje zaawansowane materiały spełniające rygorystyczne wymagania przemysłu lotniczego. Lekkie części z tworzyw mogą z powodzeniem zastępować elementy metalowe, nie ustępując pod względem wytrzymałości. Technologie przyrostowe to także doskonały sposób szybkiej weryfikacji projektu lub wykonania narzędzi produkcyjnych, pomiarowych itp.
Oszczędzaj czas i pieniądze.
Możesz wykonać potrzebne części
w ciągu kilku do kilkunastu godzin,
omijając koszty dostawy i wytworzenia
elementu konwencjonalnymi metodami.
Optymalizuj procesy produkcyjne dzięki
wytwarzaniu niestandardowych
części i narzędzi zgodnie
z aktualnymi potrzebami.
Ulepszaj projekty na podstawie
fizycznego obiektu, który został
przetestowany funkcjonalnie.
Szeroki wybór materiałów o różnych właściwościach (sztywne, o wysokiej udarności, elastyczne, przezroczyste itd.) pozwala wytwarzać prototypy nie tylko wyglądające jak gotowy obiekt, ale także posiadające jego właściwości fizyczne.
Narzędzia i przyrządy potrzebne do konkretnych zadań mogą być wykonywane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dedykowane oprzyrządowanie ułatwia i przyspiesza pracę mechaników.
Zaawansowane materiały przeznaczone dla lotnictwa, z certyfikatami niepalności (Ultem 1010) lub z domieszką włókna szklanego (FDM Nylon 12 CF) pozwalają dostarczać części montowane bezpośrednio w samolotach i śmigłowcach.
Firma jest jednym z największych producentów urządzeń pomiarowych dla lotnictwa, takich jak żyroskopy, wskaźniki skrętu, tachometry, wskaźniki silnika czy falowniki napięcia. Na drukarkach 3D wykonano obudowy cewki zasilającej pracę wskaźnika skrętu. Do seryjnej produkcji użyto materiału Ultem 9085 o odporności temperaturowej do 160 °C i certyfikacji FST (płomień – dym – toksyczność). W jednym cyklu drukarki Stratasys F900 może powstać do 500 sztuk obudów z zachowaniem precyzyjnej dokładności wymiarowej.
Czytaj dalejCzas realizacji dla 500 jednostek został skrócony do trzech dni. W świecie lotniczym to naprawdę szybko dla produkcji certyfikowanych części.
— Justin Kelly / Kelly Manufacturing Company
Dowiedz się więcej o zastosowaniach druku 3D w lotnictwie. Sprawdź, jak inne firmy wykorzystują drukowanie 3D do optymalizacji procesów produkcyjnych. Pobierz za darmo:
Na podany adres e-mail została
wysłana wiadomość